Mitsubishi wydała raport za 2011 rok
2011-10-13 00:00:00
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła fakt publikacji Raportu dotyczącego problemów społecznych i ochrony środowiska (2011), który podsumowuje działalność i osiągnięcia firmy w dziedzinie rozwiązywania problemów społecznych i związanych z ochroną środowiska w roku podatkowym 2010.

MITSUBISHI MOTORS publikuje raport
Firma MMC publikuje raporty o ochronie środowiska nieprzerwanie od 1999 roku, ale w 2005 roku zmieniono ich tytuł na Raport dotyczący problemów społecznych i ochrony środowiska, ponieważ treść raportu zaczęła wówczas również obejmować odpowiedzialne społecznie działania biznesowe. Najnowszy numer raportu jest jego 13 edycją.
Raport firmy MMC dotyczący problemów społecznych i ochrony środowiska (2011)
Najnowsze wydanie raportu ma trzy części, które – na bazie odpowiednich przykładów – ilustrują działania firmy na rzecz ochrony środowiska, rozwoju kapitału ludzkiego oraz wparcia na rzecz międzynarodowej społeczności. Raport posiada czytelny, przystępny i zrozumiały format, który opisano poniżej:
Część 1: i-MiEV — Stając się częścią codziennego życia… Od Japonii po cały świat
W lipcu 2009 roku firma MMC wprowadziła na japoński rynek pojazd elektryczny nowej generacji, czyli Mitsubishi i-MiEV. Ta część raportu skupia się na najnowszych odniesieniach dotyczących działań firmy prowadzonych w ramach promocji tego pojazdu elektrycznego na skalę globalną. Sekcja zawiera również opisy różnych form współpracy, jaką firma nawiązała z lokalnymi władzami oraz powiązanymi gałęziami przemysłu, informacje dotyczące instalacji i obsługi serwisowej infrastruktury przeznaczonej do ładowania akumulatorów pojazdów elektrycznych, komentarze użytkowników takich pojazdów, a także szczegółowe dane dotyczące ich sprzedaży oraz związanych z nimi działań poza Japonią.
Część 2: Rozwój kapitału ludzkiego w ramach wsparcia procesu produkcyjnego
Ta część przedstawia metody stosowane przez firmę Mitsubishi Motors w procesie tworzenia i rozwoju kapitału ludzkiego* aby maksymalnie podnieść jego możliwości w procesie produkcyjnym pojazdów, które spełniać będą wszelkie wymagania klientów i zagwarantują maksimum satysfakcji z użytkowania. W sekcji tej omówiono również proces przekazywania zdolności monozukuri – sposobu myślenia i poszukiwania produkcyjnej doskonałości, który praktykuje się w Japonii – młodszemu pokoleniu pracowników, a także poprawie umiejętności technicznych inżynierów serwisowych w salonach sprzedaży i warsztatach firmy MMC.
* Firma MMC używa terminu „kapitał ludzki”, bowiem to właśnie ludzie są jej najważniejszym kapitałem.
Część 3: Udział pracowników firmy w odpowiedzialnych społecznie działaniach biznesowych
Ta część raportu zawiera konkretne przykłady zaangażowania firmy MMC w realizację kluczowych założeń własnej filozofii odpowiedzialnych społecznie działaniach biznesowych: wsparcie dla przyszłych pokoleń, bezpieczeństwo w ruchu drogowym, ochrona środowiska naturalnego oraz zaangażowanie w życie lokalnych społeczności, wraz z komentarzem osób biorących bezpośredni udział w tych działaniach, a będących pracownikami MMC oraz innych firm i instytucji. Angielska wersja Raportu dotyczącego problemów społecznych i ochrony środowiska (2011) stanowi streszczenie edycji japońskiej, która ukazała się drukiem w sierpniu tego roku i zawiera następujące, główne artykuły:
- Filozofia i hasła korporacyjne
- Podejście firmy Mitsubishi Motors do działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (podsumowanie)
- Wiadomość od prezesa Masuko
- Część 1: i-MiEV — Stając się częścią codziennego życia… Od Japonii po cały świat
- Część 2: Rozwój kapitału ludzkiego w ramach wsparcia procesu produkcyjnego
- Część 3: Udział pracowników firmy w odpowiedzialnych społecznie działaniach biznesowych
- Dodatek specjalny: W odpowiedzi na wielkie trzęsienie ziemi we Wschodniej Japonii
Nowości z branży motoryzacyjnej
2012-01-24 00:00:00
Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.
2012-01-19 00:00:00
W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.
2012-01-16 09:14:55
Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.
2012-01-12 10:20:29
Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).
2012-01-12 00:00:00
W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.
wszystkie nowości
Porady motoryzacyjne
Patrząc na stale rosnące ceny na stacjach benzynowych można się przestraszyć! Co dnia 1-2 grosze do przodu.... Mamy jednak wyjście! Choć ceny paliwa stale pną się w górę możemy oszczędzać poprzez jazdę ekologiczną, z angielskiego – ecodriving.
Coraz częściej wybieramy auta z napędem hybrydowym. Skłaniają nas do tego coraz wyższe ceny paliw oraz zaostrzające się normy emisji spalin. Czy zdajemy sobie sprawę z tego czym jest napęd hybrydowy?
Przy stale rosnących kosztach utrzymania samochodów, kierowcy szukają tańszych sposobów na utrzymanie swoich aut w należytym stanie technicznym.
Mroźna zima, gorące lato - to nasza Polska właśnie! Jak podczas tak diametralnie zmieniających się warunków atmosferycznych zachować sprawność auta?
Opony w zimie narażone są na ekstremalne sytuacje – śnieg, lód, roztopy... Aby zachowały dobrą przyczepność na każdym podłożu warto w nie zainwestować.
wszystkie porady
Komentarze i opinie