Nowa era Volkswagena Craftera

2011-08-10 00:00:00

Wyostrzona stylistyka, zoptymalizowane wnętrze, oszczędne a jednocześnie mocne silniki TDI najnowszej generacji oraz znacznie obniżone zużycie paliwa i koszty eksploatacji – to cechy nowego Volkswagena Craftera.

Nowy Crafter zdecydowanie obniża spalanie i koszty eksploatacji

Nowy Crafter zdecydowanie obniża spalanie i koszty eksploatacji

Dzięki nowym czterocylindrowym silnikom TDI udało się obniżyć wartości spalania i emisji CO2 nawet o 33 procent, a koszty paliwa i konserwacji o 25 procent! Równocześnie poprawiły się inne ważne parametry: ciężar użytkowy w zależności od silnika zwiększył się o prawie dziesięć procent.

Bezpłatna 3 letnia gwarancja producenta (do przebiegu 250.000 km) daje klientom, którzy używają Craftera do celów służbowych oraz administratorom floty jeszcze większe bezpieczeństwo planowania.

Udoskonalenia techniczne

Udoskonalony pod względem technicznym Crafter podnosi standardy w segmencie dużych pojazdów użytkowych (dopuszczalny ciężar całkowity od 3,0 do 5,0 t) na nowy, bardziej przyjazny dla środowiska i optymalny pod względem ceny poziom. Istotną rolę odgrywają przy tym wyjątkowo efektywne dwulitrowe silniki TDI z bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Zastępują one, we wszystkich wersjach Craftera z 6-biegową przekładnią manualną, stosowane dotychczas silniki TDI o pojemności 2,5 litra. Nowe czterocylindrowe jednostki dostępne są w trzech wersjach mocy: 80 kW/109KM, 100 kW/136 KM i 120 kW/163 KM.

O tym, jak oszczędne są nowe silniki świadczy Crafter z silnikiem 2.0 TDI o mocy 120 kW/163 KM z BlueMotion Technology: zużywa on tylko 7,2 l/100 km (emisja CO2 189 g/km), co oznacza redukcję spalania o 3,6 litra w porównaniu z jego poprzednikiem.

Silnik ten, zastosowany w podobnej konfiguracji także w Amaroku i T5, dzięki doładowaniu bi-turbo rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm (+ 40 Nm), dostępny już od 1.800 obr./min i gwarantujący w każdej sytuacji doskonałą siłę ciągu.

Wyjątkowa oszczędność i duże rezerwy mocy charakteryzują także dwa pozostałe warianty dwulitrowego TDI. W porównaniu z pięciocylindrowymi jednostkami o pojemności 2,5 litra i z taką samą mocą maksymalny moment obrotowy nowego silnika jest dostępny przez szerszy zakres prędkości obrotowych. W przypadku wersji 80 kW, 300 Nm jest do dyspozycji między 1.500 a 2.500 obr./min. W wersji 100 kW jest to 340 Nm (+ 10 Nm) dostępnych między 1.600 a 2.500 obr./min. Wartości zużycia paliwa i emisji spalin są takie same zarówno dla wersji 80 kW jak i 100 kW. Jednostka TDI z BlueMotion Technology w najoszczędniejszej konfiguracji samochodu zużywa zaledwie 7,6 l/100 km (Crafter Kombi) lub 7,9 l/100 km (Crafter skrzyniowy).

BlueMotion Technology: Ten dbający o środowisko pakiet technologii obejmuje między innymi system Start- Stop, rekuperację (odzyskiwanie energii), tempomat oraz dłuższe przełożenie. Pakiet ten będzie dostępny dla wszystkich Crafterów z czterocylindrowym TDI. Wszystkie silniki TDI 2.0 l z turbodoładowaniem spełniają surową normę Euro5 oraz kryteria jeszcze bardziej surowej klasyfikacji EEV (Enhaced Environmental Friendly Vehicle). Norma ta jest obecnie najbardziej wymagającym europejskim standardem emisji substancji szkodliwych dla samochodów ciężarowych i autobusów.

Mniejsze zużycie paliwa, koszty paliwa i konserwacji niższe nawet o 25 procent: Nowe Craftery z czterocylindrowymi silnikami nie tylko dbają o środowisko naturalne, lecz także o wydatki swoich właścicieli przeznaczone na paliwo i konserwację. Znacznie mniejsze nakłady na paliwo oraz obniżone koszty serwisu pozwalają zmniejszyć wydatki na utrzymanie i eksploatację pojazdu nawet o 25 procent. Właściciele skorzystają także na ofercie świadczeń gwarancyjnych, jakie marka Volkswagen Samochody Użytkowe przygotowała dla Craftera. Klienci nowego Craftera otrzymują trzyletnią gwarancję dla nowego samochodu. Zachowuje ona ważność do 250.000 kilometrów przebiegu. Jak wcześniej, Volkswagen Samochody Użytkowe udziela również dwunastoletniej gwarancji na nieprzerdzewienie karoserii.

Również dzięki znacznie lżejszym czterocylindrowym silnikom oraz innym rozwiązaniom udało się zmniejszyć ciężar własny nowego Craftera w prawie wszystkich wersjach, co wpłynęło na zwiększenie jego ładowności. W niektórych wariantach wzrosła ona nawet o 90 kilogramów, czyli prawie dziesięć procent. Dla wielu firm jest to niezwykle istotny czynnik.

Nowa stylistyka

Świeża stylistyka przodu i wnętrza: Przód nadwozia, z poziomymi liniami osłony chłodnicy, podąża za aktualnym DNA designu marki, znanym z Caddy, Amaroka i serii T5. We wnętrzu zastosowano nowe i wytrzymałe materiały. Opcjonalne, specjalnie wyprofilowane elementy poszycia drzwi tworzą drugi podłokietnik poprawiający komfort jazdy. Zmieniona została również deska rozdzielcza, która jest teraz jeszcze bardziej czytelna. Nowe Craftery wyposażone są seryjnie we wskaźnik zalecający zmianę przełożenia na optymalny bieg, który ułatwia oszczędną jazdę.

Szeroki asortyment wariantów i wersji: Nowy Crafter oferuje trzy klasy masy pojazdu: 3,0, 3,5 i 5,0 ton; trzy rozstawy osi: krótki, średni i długi oraz cztery podstawowe typy nadwozia: furgon, Kombi, skrzyniowy oraz podwozie. Furgon i Kombi są dostępne z trzema wysokościami dachu, a furgon także z przedłużonym zwisem nadwozia. Specjalne miejsce zajmuje bus Hannover, którym może podróżować nawet 19 pasażerów.

Wszystkie dwulitrowe warianty silnika mogą być rozszerzone seryjnie o dodatkowe wyprowadzenie przystawki odbioru mocy. Duże znaczenie dla firm zajmujących się montażem wyposażenia specjalistycznego ma interfejs do układu elektronicznego samochodu, który można dowolnie programować. Pozwala on na wprowadzenie licznych, indywidualnych opcji sterowania funkcjami elektronicznymi.

Komentarze i opinie

Heico Sportiv S80 - nowy pojazd koncepcyjny na paliwo alternatywne

Nowy pojazd koncepcyjny napędzany... alkoholem

Kryzys na rynku paliwowym coraz częściej zwraca nasze oczy w kierunku...

Giulietta hitem sprzedażowym Alfy

Raport ACEA: Alfa Romeo zwiększa sprzedaż w o ponad 50%

Alfa Romeo hitem sprzedaży w Europie. Włoska marka zanotowała największy...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Jaki wpływ na spalanie i eksploatacje auta ma technika jazdy?

Kia w swoich samochodach wprowadziła Eco Driving System pozwalający utrzymać ekonomiczny tryb jazdy

Patrząc na stale rosnące ceny na stacjach benzynowych można się przestraszyć! Co dnia 1-2 grosze do przodu.... Mamy jednak wyjście! Choć ceny paliwa stale pną się w górę możemy oszczędzać poprzez jazdę ekologiczną, z angielskiego – ecodriving.

Zestawienie i porównanie popularnych napędów hybrydowych

Hybrydowy silnik w Hondzie Insight (fot. Honda)

Coraz częściej wybieramy auta z napędem hybrydowym. Skłaniają nas do tego coraz wyższe ceny paliw oraz zaostrzające się normy emisji spalin. Czy zdajemy sobie sprawę z tego czym jest napęd hybrydowy?

Zamiast naprawiać usterki lepiej im zapobiegać!

Przegląd auta okiem eksperta motofocus.pl (źródło zdjęcia: motofocus.pl)

Przy stale rosnących kosztach utrzymania samochodów, kierowcy szukają tańszych sposobów na utrzymanie swoich aut w należytym stanie technicznym.

W jaki sposób należy przechowywać opony zimowe?

Sposób przechowywania opon zimowych jest bardzo istotny

Mroźna zima, gorące lato - to nasza Polska właśnie! Jak podczas tak diametralnie zmieniających się warunków atmosferycznych zachować sprawność auta?

Środki do konserwacji i pielęgnacji opon

Żel o dużej lepkości Turtle Wax Platinium Series Tyre Dressing

Opony w zimie narażone są na ekstremalne sytuacje – śnieg, lód, roztopy... Aby zachowały dobrą przyczepność na każdym podłożu warto w nie zainwestować.

wszystkie porady