Rajd Koszyc zakończony! Pierwsze nieoficjalne wyniki

2011-10-18 00:00:00

W miniony weekend odbyła się ostatnia runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w sezonie 2011 – Rajd Koszyc.

Peugeot Mistrzem Polski w Klasyfikacji Zespołów Producenckich w sezonie 2011

Peugeot Mistrzem Polski w Klasyfikacji Zespołów Producenckich w sezonie 2011

ostatnia runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w sezonie 2011 – Rajd Koszyc

ostatnia runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w sezonie 2011 – Rajd Koszyc

Załogi Peugeot Sport Polska Rally Team – Bryan Bouffier / Xavier Panseri oraz Grzegorz Grzyb z Danielem Siatkowskim – rywalizowały tam ze zmiennym szczęściem, kończąc pierwszy dzień na podium, a drugiego, po uszkodzeniu opon, spadając na dalsze miejsca w klasyfikacji. Bryan Bouffier zdobył tytuł Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej.

Ostatnia eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w sezonie 2011 - Rajd Koszyc - rozegrana została w drugim co do wielkości mieście Słowacji i była jednocześnie rundą mistrzostw tego kraju. Rajd rozpoczął się fantastycznie dla załóg reprezentujących barwy Peugeot Sport Polska Rally Team. W piątek Bryan Bouffier z Xavierem Panseri zdeklasowali rywali - wygrywając 5 z 6 odcinków specjalnych wypracowali niemal minutową przewagę nad kolejną załogą. Grzegorz Grzyb i Daniel Siatkowski wymieniali się kilkukrotnie na pozycji wicelidera z załogą Michał Sołowow / Maciej Baran, ostatecznie zajmując na koniec dnia trzecie miejsce z minimalną stratą 2,7 s.

Na sobotę zaplanowane były cztery odcinki specjalne, w tym przejeżdżana dwukrotnie najdłuższa próba rajdu - 24 kilometrowa „Opina”. Niestety to właśnie na niej obie załogi Peugeot Sport Polska uderzyły w kamień leżący na jednym z zakrętów i w wyniku uszkodzeń kół i zawieszenia straciły po około 7 minut. Po wizycie na strefie serwisowej, gdzie udało się naprawić zniszczenia, zostały już tylko dwa odcinki, na których co prawda udało się odrobić nieco czasu, jednak pozwoliło to Bryanowi na awans jedynie na 6., a Grzegorzowi Grzybowi na 8. miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Znaczne przetasowanie w wynikach (los zawodników Peugeot podzieliło w tym samym miejscu jeszcze kilka innych załóg) skończyło się zdobyciem przez załogę Bouffier / Panseri tytułu Wicemistrzów Polski (do pierwszego miejsca stracili zaledwie 5,5 punktu), a Grzegorz Grzyb i Daniel Siatkowski znaleźli się na piątym miejscu w wynikach sezonu RSMP, zdobywając także tytuł Wicemistrzów Słowacji. Zdobyte w ciągu całego roku przez obie załogi punkty zaowocowały kolejnym, piątym z rzędu, tytułem Mistrza Polski dla Peugeot w klasyfikacji producentów!

Grzegorz Grzyb: „Jesteśmy bardzo rozczarowani, bo do rajdu byliśmy bardzo dobrze przygotowani, auto spisywało się doskonale. Warunki były bardzo trudne, pogoda zmienna: słońce, deszcz i błoto, dlatego trudno było o właściwe ustawienia samochodu. Pod tym względem mieliśmy dużo szczęścia - wybór za każdym razem okazywał się trafny. Walczyliśmy do końca. Przykre, ale widocznie tak miało być. W dobrych nastrojach czekamy na przyszły sezon”.

Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska: „Nie ukrywam, że po bardzo udanym pierwszym etapie rajdu liczyliśmy na znacznie lepszy wynik na mecie. Niestety pech na pierwszym sobotnim odcinku kosztował obie nasze załogi bardzo dużo. Cóż, taki jest sport. Najważniejsze, że w tych wyjątkowo trudnych warunkach pogodowych walka na trasie była emocjonująca i z pewnością dostarczyła kibicom wiele niezapomnianych wrażeń. Cieszymy się z kolejnego zwycięstwa Peugeot w klasyfikacji producentów, a Mistrzom Polski gratulujemy zwycięstwa w sezonie 2011.”

Wyniki 37. Rajdu Koszyc:

1. Michał Sołowow / Maciej Baran (Ford Fiesta Super 2000) 1:27:01,7 s

2. Kajetan Kajetanowicz / Jarosław Baran (Subaru Impreza TMR) +2:24,1

3. Wojciech Chuchała / Kamil Heller (Subaru Impreza STi) +2:46,8

4. Michał Bębenek / Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo IX) +3:14,0

5. Jan Chmielewski / Grzegorz Dachowski (Citroën DS3) +6:38,3

6. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000) +6:40,7

7. Ariel Piotrowski / Ireneusz Pleskot (Citroën C2 R2) +7:20,5

8. Grzegorz Grzyb / Daniel Siatkowski (Peugeot 207 Super 2000) +7:21,8

Nieoficjalne wyniki Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w sezonie 2011:

(Punkty z 6 najlepszych eliminacji – zgodnie z art. 18.3 Regulaminu RSMP 2011. Wyniki pozostają tymczasowe do czasu decyzji Komisji technicznej FIA w sprawie protestu złożonego na zwycięzców Rajdu Polski)

1. Kajetan Kajetanowicz / Jarosław Baran (Subaru Impreza TMR10) 195

2. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 Super 2000) 189,5

3. Michał Sołowow / Maciej Baran (Ford Fiesta Super 2000) 183

4. Michał Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX) 129

5. Grzegorz Grzyb / Daniel Siatkowski (Peugeot 207 Super 2000) 121

6. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski (Mitsubishi Lancer Evo V) 117,5

7. Wojciech Chuchała / Kamil Heller (Subaru Impreza STi) 83

8. Jan Chmielewski / Grzegorz Dachowski (Citroën DS3) 42,5

Komentarze i opinie

Dzielny weteran tomasz kuchar w lancerze evolution v

Rajd Dolnośląski - ostatni sprawdzian przed Rajdem Polski

Rajd Dolnośląski był piątą w tym roku eliminacją Rajdowych...

Volkswagen na czele Rajdu Dakar

Załogi Volkswagena na czele trzeciego etapu Dakaru

Po trzecim z trzynastu etapów Rajdu Dakar na czele klasyfikacji...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Jaki wpływ na spalanie i eksploatacje auta ma technika jazdy?

Kia w swoich samochodach wprowadziła Eco Driving System pozwalający utrzymać ekonomiczny tryb jazdy

Patrząc na stale rosnące ceny na stacjach benzynowych można się przestraszyć! Co dnia 1-2 grosze do przodu.... Mamy jednak wyjście! Choć ceny paliwa stale pną się w górę możemy oszczędzać poprzez jazdę ekologiczną, z angielskiego – ecodriving.

Zestawienie i porównanie popularnych napędów hybrydowych

Hybrydowy silnik w Hondzie Insight (fot. Honda)

Coraz częściej wybieramy auta z napędem hybrydowym. Skłaniają nas do tego coraz wyższe ceny paliw oraz zaostrzające się normy emisji spalin. Czy zdajemy sobie sprawę z tego czym jest napęd hybrydowy?

Zamiast naprawiać usterki lepiej im zapobiegać!

Przegląd auta okiem eksperta motofocus.pl (źródło zdjęcia: motofocus.pl)

Przy stale rosnących kosztach utrzymania samochodów, kierowcy szukają tańszych sposobów na utrzymanie swoich aut w należytym stanie technicznym.

W jaki sposób należy przechowywać opony zimowe?

Sposób przechowywania opon zimowych jest bardzo istotny

Mroźna zima, gorące lato - to nasza Polska właśnie! Jak podczas tak diametralnie zmieniających się warunków atmosferycznych zachować sprawność auta?

Środki do konserwacji i pielęgnacji opon

Żel o dużej lepkości Turtle Wax Platinium Series Tyre Dressing

Opony w zimie narażone są na ekstremalne sytuacje – śnieg, lód, roztopy... Aby zachowały dobrą przyczepność na każdym podłożu warto w nie zainwestować.

wszystkie porady