Wyposażenie nowej Pandy budzi uznanie

2011-12-01 09:14:40

Oferujący pięciodrzwiowe nadwozie i komfort samochodu z wyższego segmentu, nowy Fiat Panda udowadnia, że jest prawdziwym super-kompaktem, który dzięki przemyślnej konstrukcji łączy skromne wymiary nadwozia z zadziwiająco obszernym wnętrzem.

Nowy Fiat Panda: wnętrze i wystrój

Nowy Fiat Panda: wnętrze i wystrój

Przy długości i szerokości samochodu idealnej dla ruchu miejskiego, trudno ukryć pozytywne zaskoczenie ogromną ilością przestrzeni i miejsca dla kierowcy i pasażerów.

W dzisiejszych czasach Klienci decydujący się na samochód kompaktowy niechętnie rezygnują z komfortu typowego dla pojazdów wyższej klasy, która stanowi dla nich rodzaj punktu odniesienia. Realizacja tego założenia wymagała od projektantów Pandy zastosowania najnowszych standardów ergonomicznych, pozwalających spełnić kryteria objętości wnętrza gwarantujące wygodę i dobre samopoczucie „na pokładzie”. Osiągnięte efekty można śmiało uznać za doskonałe we wszystkich kluczowych obszarach ergonomii: komfortu jazdy, pozycji za kierownicą, łatwości wsiadania oraz funkcjonalności.

Panda trzeciej generacji

Panda trzeciej generacji góruje nad swym poprzednikiem wysokością we wnętrzu (+7 mm z przodu i +4 mm z tyłu) oraz jego szerokością (+ 26 mm z przodu i + 5 mm z tyłu)., Obecnie wnętrze samochodu wymiarowo plasuje się na szczycie swej klasy. Zastosowanie foteli typu „slim” pozwoliło polepszyć dostęp do wnętrza (+23 mm z przodu i +6 mm z tyłu) oraz zwiększyć o 20 mm przestrzeń na nogi pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach.

Nowa Panda to zaskakująco wielki „mały” samochód, co osiągnięto bez szkody dla pojemności bagażnika, która liczy 225 litrów (tylna kanapa w standardowej pozycji) oraz 260 litrów - po przesunięciu tylnej kanapy całkowicie do przodu - dodatkowe 160 mm długości. W wyniku złożenia oparć tylnych siedzeń pojemność ładunkowa rośnie do 870 litrów. W porównaniu z Pandą drugiej generacji pojemność bagażnika wzrosła o 10 litrów (konfiguracja normalna) i 36 litrów (po złożeniu oparć tylnych siedzeń).

A w środku...

Ogromną zaletą Nowej Pandy jest maksymalna swoboda użytkowania obszernej, funkcjonalnej i komfortowej kabiny pasażerskiej, która w niczym nie odstaje od wnętrz samochodów wyższej klasy. Funkcjonalność kabiny była zawsze jedną z mocnych stron Pandy, czego najlepszym przykładem jest nowa tablica przyrządów, mnogość skrytek i schowków oraz różnorodność konfiguracji siedzeń.

Nowa deska rozdzielcza jest wielofunkcyjna z pokaźną półką znajdująca się przed pasażerem. Poniżej półki znajduje się klasyczny, zamykany schowek. Deska rozdzielcza ujęta jest w rodzaj gładkiej, kolorowej ramy, otaczającej kierownicę, radio, główne pokrętła i przyciski oraz nawiewy powietrza. Jest to także nawiązanie do Pandy pierwszej generacji, w której elementy te znajdowały się na tkaninowej „poduszce” stanowiącej dominującą część tablicy przyrządów.

14 schowków i skrytek w nowej Pandzie, to nie tylko dosyć miejsca na podręczne przedmioty, ale dobrze przemyślany „system przechowywania” dla wszystkich, którzy Pandą jeżdżą na co dzień. Są tam łatwo dostępne, otwarte pojemniki i półeczki oraz skrytki zamykane na przedmioty które z reguły pozostawiamy w samochodzie. Nowością jest futerał na okulary umieszczony nad szybą kierowcy.

Zmiany wprowadzono także w konstrukcji siedzeń, aby zwiększyć funkcjonalność Pandy. W ramach wyposażenia dodatkowego dostępna jest regulacja wysokości fotela kierowcy oraz składane do przodu oparcie fotela przedniego pasażera, tworzące wygodny stolik na torbę albo laptop. Po złożeniu oparć siedzeń tylnych powstaje płaska podłoga ładunkowa na długości przedziału pasażerskiego (ponad 2 metry), pozwalająca na maksymalne wykorzystanie przestrzeni.

W wykonaniu standardowym dwumiejscowa kanapa ma oparcie składane do przodu. Jako opcja wyposażenia oferowana jest przesuwana wzdłużnie kanapa dwumiejscowa z oparciem dzielonym/składanym 50/50, kanapa trzymiejscowa z oparciem składanym oraz kanapa trzymiejscowa z oparciem dzielonym/składanym 60/40. Praktycznym rozwiązaniem jest także wkładany do bagażnika pojemnik o płaskim dnie, porządkujący przewożone przedmioty.

Zastosowane po raz pierwszy przez Fiata fotele przednie typu „slim” pozwalają zwiększyć przestrzeń na nogi tylnych pasażerów; ich zakres regulacji w poziomie/pionie wynosi 210/60 mm, a głębsze profilowanie siedzisk i oparć zapewnia wyższy komfort jazdy. Kolejnym rozwiązaniem podwyższającym komfort jazdy, szczególnie w cieplejsze, letnie dni, jest rodzaj wypustek na oparciach foteli, umożliwiających przepływ powietrza pomiędzy plecami kierowcy/pasażera a tkaniną tapicerki oparcia. Z myślą o użytecznej przestrzeni zaprojektowano także boczki drzwi: kieszenie na drobiazgi zostały powiększone kosztem przesunięcia głośników do góry, a dodatkowym efektem jest poprawa jakości odtwarzanego dźwięku. Wrażenie komfortu podnosi także większa powierzchnia tapicerowana paneli drzwiowych.

Mając na uwadze wygodę prowadzenia bez odwracania uwagi podczas jazdy, czerpiąca z tradycji dźwignia zmiany biegów znajduje się pośrodku konsoli środkowej, w bezpośredniej bliskości kierownicy. Dla ułatwienia ruchów kierownicą jest ona idealnie okrągła od zewnątrz lecz „kwadratowa” od środka, co sprzyja pewności chwytu oraz poprawia widoczność wskaźników na desce rozdzielczej.

Kolejną stylistyczną i funkcjonalną zmianą jest nowa dźwignia hamulca pomocniczego (ręcznego) powstała w efekcie dążenia do optymalizacji układu konsoli. Niewielki, podłużny kształt dźwigni pozwala lepiej wykorzystać przestrzeń wokół niej.

Przedział pasażerski nowej Pandy ma więc charakter jednolitej, komfortowej przestrzeni podnoszącej jakość i atrakcyjność przebywania w samochodzie i podróży, w tym także i dla dzieci. Półka pod tylną szybą łatwo zmienia się w sztywną ′platformę′ na zabawki; nowością w tym segmencie pojazdów są także graficzne aplikacje zdobiące tapicerkę drzwi i podsufitkę - aby stworzyć przyciągające ciekawość „niebo” nad głowami najmłodszych pasażerów. Intuicyjny panel radioodtwarzacza przypomina wygląd konsoli gier najnowszej generacji, a przyciski i pokrętła zgrupowano w dwóch „wyspach” ułatwiających obsługę podczas jazdy.

Komentarze i opinie

Roewe 750 widziany z przodu sprawia wrażenie potężnego auta

Roewe 750 - Rover w chińskim wydaniu

Chiński samochód Roewe 750 to konstrukcja bazująca na samochodzie Rover...

Nowy Crafter zdecydowanie obniża spalanie i koszty eksploatacji

Nowa era Volkswagena Craftera

Wyostrzona stylistyka, zoptymalizowane wnętrze, oszczędne a jednocześnie...

Nowości z branży motoryzacyjnej

Pięciodrzwiowy up! wchodzi na salony

Volkswagen up!

2012-01-24 00:00:00

Volkswagen up! ma przed sobą wielką przyszłość. W Niemczech w statystyce rejestracji nowych samochodów, to trzydrzwiowe auto miejskie, od razu po premierze zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie. Dziś Volkswagen prezentuje pięciodrzwiową wersję up!.

Najwyższa w historii sprzedaż Volkswagenów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

2012-01-19 00:00:00

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.

Kia odkryła rąbek tajemnicy!

Nowa Kia cee’d – pierwsze zdjęcie

2012-01-16 09:14:55

Firma Kia Motors Corporation opublikowała dziś pierwsze zdjęcie całkowicie nowego cee’da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.

Sporty zimowe i funkcjonalność – Audi Q3 Vail

Audi Q3 Vail

2012-01-12 10:20:29

Na North American International Auto Show w Detroit Audi zaprezentowało wyjątkowy samochód tematyczny – Audi Q3 Vail o mocy 231 kW (314 KM).

Ceny spadają w Volkswagenie!

Wyprzedaż Volkswagena

2012-01-12 00:00:00

W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2011 roku, rabaty sięgają nawet 15.000 zł.

wszystkie nowości

Porady motoryzacyjne

Jaki wpływ na spalanie i eksploatacje auta ma technika jazdy?

Kia w swoich samochodach wprowadziła Eco Driving System pozwalający utrzymać ekonomiczny tryb jazdy

Patrząc na stale rosnące ceny na stacjach benzynowych można się przestraszyć! Co dnia 1-2 grosze do przodu.... Mamy jednak wyjście! Choć ceny paliwa stale pną się w górę możemy oszczędzać poprzez jazdę ekologiczną, z angielskiego – ecodriving.

Zestawienie i porównanie popularnych napędów hybrydowych

Hybrydowy silnik w Hondzie Insight (fot. Honda)

Coraz częściej wybieramy auta z napędem hybrydowym. Skłaniają nas do tego coraz wyższe ceny paliw oraz zaostrzające się normy emisji spalin. Czy zdajemy sobie sprawę z tego czym jest napęd hybrydowy?

Zamiast naprawiać usterki lepiej im zapobiegać!

Przegląd auta okiem eksperta motofocus.pl (źródło zdjęcia: motofocus.pl)

Przy stale rosnących kosztach utrzymania samochodów, kierowcy szukają tańszych sposobów na utrzymanie swoich aut w należytym stanie technicznym.

W jaki sposób należy przechowywać opony zimowe?

Sposób przechowywania opon zimowych jest bardzo istotny

Mroźna zima, gorące lato - to nasza Polska właśnie! Jak podczas tak diametralnie zmieniających się warunków atmosferycznych zachować sprawność auta?

Środki do konserwacji i pielęgnacji opon

Żel o dużej lepkości Turtle Wax Platinium Series Tyre Dressing

Opony w zimie narażone są na ekstremalne sytuacje – śnieg, lód, roztopy... Aby zachowały dobrą przyczepność na każdym podłożu warto w nie zainwestować.

wszystkie porady